zaterdag 18 juli 2015

Een geboorte altaar maken

Een geboorte altaar is niet alleen mooi, het is ook een krachtig symbool van je geboorte. Het is een heilige plaats die je intenties voor de geboorte weerspiegelt. Deze plaats zorgt ervoor dat je bewust en met aandacht met je zwangerschap en bevalling
Tijdens de bevalling kan het een focuspunt zijn. Een plaats waar je de kracht en gevoelens die je er de maanden voor de geboorte in hebt gestopt weer uit kan putten.

Wanneer je weeën hebt is het soms lastig om je te herinneren welke intenties je had voor de geboorte, een geboorte altaar kan je hierbij helpen.
Ik voelde zelf vooral de liefde die ik in mijn collage had gestoken, de blije verwachting en nieuwsgierigheid naar mijn kindje.

Om een geboorte altaar te maken, zorg je voor een mooi plekje in huis. Zet er spulletjes op die voor jou belangrijk zijn. Dingen die kracht uitstralen en volharding zijn daarvoor perfect.
Verzamel tijdens je zwangerschap spulletjes waar je blij van wordt, kunst en andere beeltenissen die het juiste gevoel bij je oproepen van bijvoorbeeld geborgenheid, openheid en warmte.

Ik vond het beeld van Sheela Na Gig erg prettig, dit beeld hielp me op een ontspannen manier de mantra om te openen om de baby door te laten te herinneren en toe te passen.
Maar er zijn veel soorten beelden en kaarten van barende vrouwen te krijgen, kijk welke bij jou past. Print desnoods een paar plaatjes uit of wees creatief en maak zelf een beeld van klei.

Ik had geen woorden op mijn altaartje, maar als je het fijn vindt kun je bijvoorbeeld een mooie affirmatie op een kaart schrijven en op je altaar zetten. Welke woorden zou je willen horen terwijl
je aan het bevallen bent?

Je kunt voor je geboorte altaar mediteren en er veranderingen in aanbrengen naar gelang de zwangerschap vordert en er dingen aan toevoegen of weghalen zoals dat voor jou goed voelt.

Een geboortebundeltje is iets wat je zelf kunt maken, verzamel 3 dingen die moeder, vader en kind representeren en tegelijkertijd ook symbool kunnen zijn voor lichaam, geest en ziel.
Plaats de voorwerpjes in een stuk katoen en bind dit dicht, dit bundeltje kun je tijdens de bevalling open maken of naderhand als het kindje er is om je te herinneren aan de dagen vol verwachting van je baby.

Veel plezier!

Stuur ons een foto van jou geboorte altaar en maak kans op een verrassingspakketje: info@uilenelf.nl

Bekijk foto's van verschillende geboorte altaartjes op onze pinterestpagina:  https://www.pinterest.com/uilenelf/birth-altars/




Geen opmerkingen:

Een reactie posten