zondag 3 juli 2016

Kinderapps voor Android

Mijn dochter kreeg een tablet, hij werd nooit veel gebruikt. Ze speelt veel buiten. Maar afgelopen week was ze ziek. En toen dacht ik dat het leuk zou zijn een app te downloaden.
Ik vroeg tips, maar veel educatieve apps bleken vooral voor de ipad te zijn en ik leerde dat dat ding van ons een android is... ;)
Dus ging ik op zoek in de enorme wereld van internet naar tips en tricks. Mijn dochter is 6. Nu bleek al gauw dat ze dan een beetje tussen wal en schip terecht komt met apps. Veel is voor peuters en kleuters of voor schoolkinderen. Het een te simpel, het ander nog te moeilijk.
Bij veel apps staat uberhaupt geen leeftijdsindicatie. We hebben van alles gedownload, het 1 beter dan het ander.


Daarom delen wij hier graag onze bevindingen. :D

De grootste favoriet van mijn dochter is dr. Panda.(Learn about the world.)
In volgorde van haar leukste spellen:
  • Dr. Panda Toto's treehouse 3-5 jaar
  • Dr. Panda Icecream truck 3-5 jaar
  • Dr Panda Mailman 3-5 jaar
De spelletjes van Dr. Panda hebben allemaal als thema iets van de wereld om ons heen: Koken, branden blussen, knutselen, een ruimtereis maken, zelf een wereld bouwen etc. In het spel kun je die dingen naspelen.

Dan komt Toca Boca, een bedrijf wat gender neutral spellen maakt, altijd goed natuurlijk. Ook veel spellen die leren over de wereld om ons heen net als dr. Panda. Maar ze hebben meer, zoals robots bouwen of elementen ontdekken in een laboratorium. (Al vinden wij de laatste wel wat onduidelijk.)
  • Pet doctor 2-4 jaar
  • Toca town 3-5 jaar
  • Toca city 3-7 jaar
  • Toca vacation 3-7 jaar
  • Toca lab 4-8 jaar
Beide bedrijven weten goed hoe ze gebruiksvriendelijke en aantrekkelijk uitziende spellen moeten maken voor kinderen.

Ik wilde ook graag iets uitdagender spellen vinden. Ik kwam al gauw onze favoriete characters Pettson & Findus tegen met een superorigineel en goed uitgevoerd uitvindingen spel. In het spel moet je kettingreacties maken om een probleem op te lossen. Ik was echt enthousiast. Daarom zocht ik naar meer van dit soort spellen. Ik vond de volgende juweeltjes:

  • Pettson & Findus inventions Deluxe 6-99 jaar
  • Inventioneers full version 6-99 jaar
  • Where's my water? 6-99 jaar 
  • Where's my Perry? 6-99 jaar
De uitvindingen in de eerste 2 zijn echt zo ontzettend leuk bedacht! En die van Inventioneers zijn behoorlijk pittig als je hoger komt in de levels. Inventioneers heeft als extraatje dat je in de spelletjes kadootjes krijgt, dit zijn onderdelen waarmee je zelf je eigen kettingreacties kunt bouwen.
In Where's my water moet je puzzelen met gangen en mechanismen om het water in het bad van de krokodil te krijgen.
Where's my Perry is van hetzelfde idee, maar nu komt er in de eerste levels ook stoom en ijs aan te pas om de puzzels op te lossen. Ik hou van dit soort originele ideeën. :D

De meeste apps kosten tussen de 2 en 4 euro.
Over de gratis apps was ik minder te spreken, er komt bij veel van deze apps reclame tussendoor, soms zelfs op zo'n irritante manier dat het spel niet meer speelbaar is. Toch vond ik nog een leuke daar tussen:
  • Forestry 3-5 jaar
Een spelletje over de natuur met verschillende korte spelletjes om te doen.

De meeste van deze spellen zijn ook voor de ipad verkrijgbaar. Hebben jullie nog leuke tips voor ons android lijstje? Dan hoor ik het graag. :D





Geen opmerkingen:

Een reactie posten